De kopersbegeleider begeleidt je van aankoop tot na de oplevering
Aannemingsbedrijf Kuin gaat de villa’s van Landje van Sinneveld bouwen. Een fijne partij die, net als de makelaar en het ontwikkelteam, alles doet om het jou naar de zin te maken. Kwaliteit leveren, duidelijkheid en aandacht voor woonwensen staan voorop, blijkt als we Koos Kruijer spreken. Koos is de kopersbegeleider van Landje van Sinneveld. Dat betekent dat hij jou begeleidt bij het maken van keuzes over de indeling, eventuele uitbouwen en afwerking van de woning.
Koos heeft 25 jaar ervaring in dit vak en werkt al sinds zijn 17e in de bouw. En nog altijd geniet hij elke dag van wat hij doet. “Geen project is hetzelfde en elke koper die ik tegenover mij heb is uniek. Ik geniet ervan om kopers te helpen om woondromen waar te maken. Dat doe ik door duidelijkheid te scheppen in een vaak spannende periode. Afhankelijk van de behoefte kan ik suggesties aandragen, bijvoorbeeld over de indeling van de woning en daarmee koper(s) op ideeën brengen. Dan heb ik een goede dag. Mooi toch als je op die manier van meerwaarde kunt zijn?”
Persoonlijke benadering
Na het tekenen van de aannemingsovereenkomst belt Koos je om samen een moment te prikken voor een gesprek in de showroom. Koos verkiest bellen boven mailen. “Als je iemand nog niet kent, is het fijn een stem te horen en gelijk feeling met elkaar te krijgen. Mailen komt later wel, bijvoorbeeld als er gemaakte afspraken worden bevestigd, prijsopgaven worden verstuurd of als er individuele wensen zijn die niet op de optielijst staan. Naast persoonlijk contact vind ik het heel belangrijk dat er geen ruis op de lijn is. Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn en op mij kunnen vertrouwen.”
We denken mee
Vanuit de kennis en expertise van Kuin zijn er voor Landje van Sinneveld veel meerwerkopties uitgedacht. Maar zoals Koos al zei: ieder mens, stel en elk gezin is uniek. “Als een koper individuele wensen heeft, dan willen wij daar graag over meedenken. Dan gaan wij dit intern uitzoeken met de werkvoorbereiding. Als de wens binnen de BENG-norm past (een eis vanuit het Bouwbesluit die gaat over de energieprestaties van de woning), wordt van de individuele wens(en) een vrijblijvende offerte gemaakt voor de kopers.”
“Wij proberen het iedereen naar de zin te maken, maar we moeten ons wel houden aan de bouweisen zoals onder andere BENG. Daardoor is niet alles mogelijk. Wat precies, dat leg ik tegen die tijd wel uit. De aspirant koper(s) kunnen bij Daphne naar de aanpassingsmogelijkheden vragen en wij proberen dan zo snel mogelijk te reageren, zodat Daphne de aspirant koper(s) daarover kan informeren. Ik ben al enige tijd op de achtergrond bij Landje van Sinneveld betrokken en heb al kennis gemaakt met Daphne Kooijmans, de makelaar. We schakelen snel en de lijnen zijn kort, fijn is dat.”
Bezoek aan de showroom
Koos legt kopers, op het moment dat de showroom van Kuin wordt bezocht, exact uit hoe het gesprek gaat verlopen en wat ze de periode daarna te wachten staat. Hij legt het proces uit en neemt de plattegronden en uiteraard de opties met je door. Ook een rondje door de showroom voor sanitair, tegels en afbouw hoort bij de eerste afspraak. “Je ziet dat de aankoop van de woning begint te leven. De koper(s) gaan van het huis hun thuis maken en wij mogen daarbij helpen.”
NEEM ALVAST EEN KIJKJE IN DE SHOWROOM
De koper(s) krijgen een eigen online portaal waar de opties van het meer- en minderwerk verwerkt worden. De kosten zijn direct inzichtelijk. Koos verwerkt de gekozen opties van de kopers tijdens het gesprek in het portaal en eenmaal thuis kunnen de kopers eventueel nog wijzigen. “Tot de sluitingsdatum”, benadrukt Koos. “Maar geen zorgen, sluitingsdata zijn altijd duidelijk en als er open eindjes zijn, krijgt de koper meerdere reminders.
Enthousiasme over het Landje
“Landje van Sinneveld is een prachtig plan. Ik was net nog even bij de werkvoorbereider om met hem een aantal zaken door te spreken. Als ik de plaatjes zie, word ik enthousiast. Hier woon je echt heel mooi. Ik kijk ernaar uit om de toekomstige bewoners te ontmoeten en ze te begeleiden. Dat doe ik tot 3 maanden na de oplevering. Daarna neemt onze afdeling service- en onderhoud het over. Tot die tijd mogen de kopers mij bellen of mailen als er vragen zijn en zorg ik ervoor dat er zo snel als mogelijk antwoord en/of een oplossing komt.”